SOS toegang
Veel vakantieparken, campings en bedrijven bieden toegang door middel van een slagboom, een elektronisch bediend hek of een verzinkbare paal. In geval van nood komen hulpdiensten vaak letterlijk en figuurlijk voor een gesloten deur te staan.

Dit levert onwenselijk oponthoud op. In vijftig procent van de bekende gevallen zelfs tussen 1 en 10 minuten. Tijd die hard nodig is voor de hulpverlening.

Ondernemers die zich bewust zijn van de risico's van hun toegangsvergrendeling kunnen bij hun entree het SOS Toegang-systeem laten installeren. Witte Kruis heeft SOS Toegang al geïntroduceerd in de vijf regio's waarbinnen zij actief is.

Hoe werkt SOS Toegang?

In de ambulances van Witte Kruis zijn beveiligde zenders ingebouwd. Op de elektrische terreinbeveiliging van een bedrijf, camping of vakantiepark wordt een kleine ontvanger geplaatst. De ambulancemedewerker verstuurt vanuit de ambulance met een pincode een signaal waardoor het hek of de deur automatisch opengaat.


Sneller navigeren

SOS Toegang is op alle bestaande toegangsbeveiligingen toepasbaar en heeft verder geen invloed op het beveiligingssysteem an sich. Dit geldt ook wanneer het systeem al over een eigen radiografische bediening beschikt. Voor bedrijven en organisaties die al van SOS Toegang gebruik maken, bestaat de mogelijkheid om hun gebouw- of terreinplattegrond aan Witte Kruis beschikbaar te stellen. Hulpdiensten kunnen hierdoor ter plaatse nog sneller navigeren.

De voordelen van SOS Toegang zijn:

  • Bij een spoedgeval snelle, onbelemmerde toegang voor hulpdiensten;
  • Eenvoudige en veilige bediening door een beveiligde zender;
  • Geen sleutels of pasjes nodig;
  • 24/7 actief;
  • Kleine investering (vanaf € 299 excl. BTW) met groot voordeel.

Meer weten over SOS Toegang?

Informatie aanvragen over SOS Toegang kan met behulp van dit formulier.
Plattegrond uploaden door SOS Toegang-gebruikers kan via loket.NOG@wittekruis.nl.
SOS Toegang